TitelDatumPopulariteitActiefReacties

Schoolwiki

04. Streefbeeld

  • Wij doen er alles aan om de leerlingen en de ouders zich betrokken te laten voelen bij de school.
  • Er wordt zorg en aandacht besteed aan iedere leerling zodat een leerling zich gekend en gezien voelt.
  • De sfeer is gezellig, maar wij hanteren een degelijke en strikte houding.
  • De mentor onderhoudt een warme band met de klas en heeft, indien noodzakelijk contact met ouder(s) / verzorger(s).

04. Uitgangspunten

Uitgangspunten voor het vormgeven van ons onderwijs zijn, zoals opgenomen in de visie (zie hoofdstuk 1):  

  • Het bieden van ruimte voor talent, creativiteit en initiatief van leerlingen en werknemers; 
  • Binnen een veilige omgeving toewerken naar een diploma.,  
  • Gebruik maken van ICT en eigen laptop; 
  • We leren van en met elkaar: leerlingen onderling, leerlingen van leraren, maar ook leraren van leerlingen.

04. Vertrouwenspersonen

Op De Mavo Vos zijn er voor leerlingen en ouders twee vertrouwenspersonen. Hun gegevens staan vermeld in hoofdstuk 7.  

Bij de vertrouwenspersoon kunnen leerlingen en ouders ook terecht met klachten over seksueel misbruik, seksuele intimidatie, fysiek en psychisch geweld (waaronder pesten). Ook voor signalen inzake discriminatie, onverdraagzaamheid, fundamentalisme, radicalisering, extremisme e.d. fungeert de Vertrouwensinspecteur als aanspreekpunt.

04. Visie op leren

Ruimte bieden en denken in mogelijkheden 
We vinden dat al onze leerlingen de ruimte moeten krijgen om te leren, te groeien en zichzelf te ontwikkelen. We stemmen onze aanpak af op de leerdoelen van de leerling. Dat doen we door maatwerk te bieden, te denken in mogelijkheden en extra ondersteuning te geven aan wie dat nodig heeft. Zo blijft leren waardevol en passend. 

Motivatie, leerplezier en doorzettingsvermogen 
Motivatie en leerplezier ontstaan wanneer leerlingen uitgedaagd worden om iets nieuws te ontdekken en stap voor stap te groeien. Leerlingen leren dat het oké is om even vast te zitten, hulp te zoeken en door te zetten. 

Persoonlijke groei 
Leerlingen leren beter te begrijpen wat hun sterke en ontwikkelpunten zijn, wat hen helpt om steeds zelfstandiger te worden en zich goed voor te bereiden op de toekomst.  

Duidelijk inzicht in voortgang 
Met persoonlijke leerdoelen en een eigen coach wordt de groei van de leerling gemonitord en wordt het leerproces inzichtelijk en transparant. 

04. Voorzieningen

Voor leerlingen die belemmeringen ondervinden in hun leer- en ontwikkelingsproces heeft de school verschillende voorzieningen getroffen: 
 

  • Leerlingen met leerproblemen kunnen steunles krijgen. Voor leerlingen die onvoldoende staan voor een vak is het verplicht om deze hulp te aanvaarden wanneer dit noodzakelijk wordt geacht;
  • De school biedt op een aantal terreinen hulp of trainingen aan zoals faalangstreductietrainingen;
  • Het is mogelijk om leerlingen te testen. Hierbij kan worden gedacht aan capaciteitenonderzoek, beroepskeuzetesten en specifieke testen (zoals een vooronderzoek dyslexie en screening op faalangst). De testen kunnen intern of extern worden uitgevoerd. Externe testen kunnen o.a. worden afgenomen via het Steunpunt Onderwijs.

Faciliteiten en begeleiding bij dyslexie
Leerlingen met een dyslexieverklaring hebben recht op één of meer compenserende faciliteiten. We maken gebruik van het protocol dyslexie voortgezet onderwijs. Dit zijn:

  • Toetsen in lettertype Arial (of Verdana), puntgrootte 12 en meer dan de gebruikelijke regelafstand (1.15). Vergroting van de gehele toets.
  • 20% tijdverlenging bij toetsen.
  • Gebruik van een laptop met het programma Kurzweil. Kurzweil leest alle digitale teksten voor. Zowel bij de vakken als bij de toetsen wordt een laptop met Kurzweil gebruikt.
  • De examens worden digitaal afgenomen waarbij het mogelijk is om gebruik te maken van auditieve ondersteuning.
  • 30 minuten tijdverlenging bij CE (Centraal Examen) toetsen.
  • Mondelinge afname van toetsen.
  • Dyslexiepas waarop de faciliteiten vermeld staan.
  • Leeslinialen, readingpen, “Daisy-speler” indien in bezit van de leerling

De dyslexiecoach begeleidt de leerling gedurende de hele schoolloopbaan. Naast individuele gesprekken vinden er ook bijeenkomsten plaats met alle leerlingen met dyslexie. Hier worden ervaringen uitgewisseld en wordt de gang van zaken besproken. 

Faciliteiten en begeleiding bij dyscalculie 
Leerlingen met een dyscalculieverklaring hebben recht op één of meer compenserende faciliteiten. Dit zijn: 

  • De leerling gebruikt altijd kladpapier (overzicht).
  • De leerling laten werken met een stapsgewijze aanpak (wat weet ik al, wat wil ik weten, hoe reken ik?). Geef in gevallen waar nodig de wenselijkheid van strategieverandering aan.
  • De leerling laten werken met de formulekaart.
  • De leerling wijzen op net en overzichtelijk werken.
  • De leerling krijgt extra tijd.
  • De leerling krijgt extra mondelinge uitleg.
  • De leerling mag alles met een rekenmachine maken.
  • De leerling krijgt eigen verantwoordelijkheid in de keuze van rekenstrategie. Leerling houdt hier aan vast.

04. Voorzieningen

Voor leerlingen die belemmeringen ondervinden in hun leer- en ontwikkelingsproces heeft de school verschillende voorzieningen getroffen: 
 

  • Leerlingen met leerproblemen kunnen steunles krijgen. Voor leerlingen die onvoldoende staan voor een vak is het verplicht om deze hulp te aanvaarden wanneer dit noodzakelijk wordt geacht;
  • De school biedt op een aantal terreinen hulp of trainingen aan zoals faalangstreductietrainingen;
  • Het is mogelijk om leerlingen te testen. Hierbij kan worden gedacht aan capaciteitenonderzoek, beroepskeuzetesten en specifieke testen (zoals een vooronderzoek dyslexie en screening op faalangst). De testen kunnen intern of extern worden uitgevoerd. Externe testen kunnen o.a. worden afgenomen via het Steunpunt Onderwijs.

Faciliteiten en begeleiding bij dyslexie
Leerlingen met een dyslexieverklaring hebben recht op één of meer compenserende faciliteiten. We maken gebruik van het protocol dyslexie voortgezet onderwijs. Dit zijn:

  • Toetsen in lettertype Arial (of Verdana), puntgrootte 12 en meer dan de gebruikelijke regelafstand (1.15). Vergroting van de gehele toets.
  • 20% tijdverlenging bij toetsen.
  • Gebruik van een laptop met het programma Kurzweil. Kurzweil leest alle digitale teksten voor. Zowel bij de vakken als bij de toetsen wordt een laptop met Kurzweil gebruikt.
  • De examens worden digitaal afgenomen waarbij het mogelijk is om gebruik te maken van auditieve ondersteuning.
  • 30 minuten tijdverlenging bij CE (Centraal Examen) toetsen.
  • Mondelinge afname van toetsen.
  • Dyslexiepas waarop de faciliteiten vermeld staan.
  • Leeslinialen, readingpen, “Daisy-speler” indien in bezit van de leerling

De dyslexiecoach begeleidt de leerling gedurende de hele schoolloopbaan. Naast individuele gesprekken vinden er ook bijeenkomsten plaats met alle leerlingen met dyslexie. Hier worden ervaringen uitgewisseld en wordt de gang van zaken besproken. 

Faciliteiten en begeleiding bij dyscalculie 
Leerlingen met een dyscalculieverklaring hebben recht op één of meer compenserende faciliteiten. Dit zijn: 

  • De leerling gebruikt altijd kladpapier (overzicht).
  • De leerling laten werken met een stapsgewijze aanpak (wat weet ik al, wat wil ik weten, hoe reken ik?). Geef in gevallen waar nodig de wenselijkheid van strategieverandering aan.
  • De leerling laten werken met de formulekaart.
  • De leerling wijzen op net en overzichtelijk werken.
  • De leerling krijgt extra tijd.
  • De leerling krijgt extra mondelinge uitleg.
  • De leerling mag alles met een rekenmachine maken.
  • De leerling krijgt eigen verantwoordelijkheid in de keuze van rekenstrategie. Leerling houdt hier aan vast.

04. Voorzieningen

Voor leerlingen die belemmeringen ondervinden in hun leer- en ontwikkelingsproces heeft de school verschillende voorzieningen getroffen: 
 

  • Leerlingen met leerproblemen kunnen steunles krijgen. Voor leerlingen die onvoldoende staan voor een vak is het verplicht om deze hulp te aanvaarden wanneer dit noodzakelijk wordt geacht;
  • De school biedt op een aantal terreinen hulp of trainingen aan zoals faalangstreductietrainingen;
  • Het is mogelijk om leerlingen te testen. Hierbij kan worden gedacht aan capaciteitenonderzoek, beroepskeuzetesten en specifieke testen (zoals een vooronderzoek dyslexie en screening op faalangst). De testen kunnen intern of extern worden uitgevoerd. Externe testen kunnen o.a. worden afgenomen via het Steunpunt Onderwijs.

Faciliteiten en begeleiding bij dyslexie
Leerlingen met een dyslexieverklaring hebben recht op één of meer compenserende faciliteiten. We maken gebruik van het protocol dyslexie voortgezet onderwijs. Dit zijn:

  • Toetsen in lettertype Arial (of Verdana), puntgrootte 12 en meer dan de gebruikelijke regelafstand (1.15). Vergroting van de gehele toets.
  • 20% tijdverlenging bij toetsen.
  • Gebruik van een laptop met het programma Kurzweil. Kurzweil leest alle digitale teksten voor. Zowel bij de vakken als bij de toetsen wordt een laptop met Kurzweil gebruikt.
  • De examens worden digitaal afgenomen waarbij het mogelijk is om gebruik te maken van auditieve ondersteuning.
  • 30 minuten tijdverlenging bij CE (Centraal Examen) toetsen.
  • Mondelinge afname van toetsen.
  • Dyslexiepas waarop de faciliteiten vermeld staan.
  • Leeslinialen, readingpen, “Daisy-speler” indien in bezit van de leerling

De dyslexiecoach begeleidt de leerling gedurende de hele schoolloopbaan. Naast individuele gesprekken vinden er ook bijeenkomsten plaats met alle leerlingen met dyslexie. Hier worden ervaringen uitgewisseld en wordt de gang van zaken besproken. 

Faciliteiten en begeleiding bij dyscalculie 
Leerlingen met een dyscalculieverklaring hebben recht op één of meer compenserende faciliteiten. Dit zijn: 

  • De leerling gebruikt altijd kladpapier (overzicht).
  • De leerling laten werken met een stapsgewijze aanpak (wat weet ik al, wat wil ik weten, hoe reken ik?). Geef in gevallen waar nodig de wenselijkheid van strategieverandering aan.
  • De leerling laten werken met de formulekaart.
  • De leerling wijzen op net en overzichtelijk werken.
  • De leerling krijgt extra tijd.
  • De leerling krijgt extra mondelinge uitleg.
  • De leerling mag alles met een rekenmachine maken.
  • De leerling krijgt eigen verantwoordelijkheid in de keuze van rekenstrategie. Leerling houdt hier aan vast.

04. Voorzieningen

Voor leerlingen die belemmeringen ondervinden in hun leer- en ontwikkelingsproces heeft de school verschillende voorzieningen getroffen:  

Leerlingen met leerproblemen kunnen via de keuzewerktijduren in leerjaar 1 en 2 extra hulp krijgen. Voor leerlingen die onvoldoende staan voor een vak is het verplicht om deze hulp te aanvaarden wanneer dit noodzakelijk wordt geacht; In de leerjaren 3 en 4 worden waar mogelijk vakuren gegeven ter extra ondersteuning.  

De school biedt op een aantal terreinen hulp of trainingen aan zoals de eerder genoemde faalangstreductietrainingen; 

Het is mogelijk om leerlingen te testen. Hierbij kan worden gedacht aan capaciteitenonderzoek, beroepskeuzetesten en specifieke testen (zoals een vooronderzoek dyslexie en screening op faalangst). De testen kunnen intern of extern worden uitgevoerd. Externe testen kunnen o.a. worden afgenomen via het Steunpunt Onderwijs. 

Faciliteiten en begeleiding bij dyslexie  
Leerlingen met een dyslexieverklaring hebben recht op één of meer compenserende faciliteiten.
We maken gebruik van het protocol dyslexie voortgezet onderwijs. Dit zijn: 

  • Toetsen in lettertype Arial (of Verdana), puntgrootte 12 en meer dan de gebruikelijke regelafstand (1.15).  
  • 20% tijdverlenging bij toetsen. 
  • Gebruik van een laptop met het programma Kurzweil. Kurzweil leest alle digitale teksten voor. Zowel bij de vakken als bij de toetsen wordt een laptop met Kurzweil gebruikt. 
  • De examens worden digitaal afgenomen waarbij het mogelijk is om gebruik te maken van auditieve ondersteuning. 
  • 30 minuten tijdverlenging bij CE (Centraal Examen) toetsen. 
  • Mondelinge afname van toetsen. 
  • Dyslexiepas waarop de faciliteiten vermeld staan. 
  • Leeslinialen, readingpen, “Daisy-speler” indien in bezit van de leerling 

De dyslexiecoach begeleidt de leerling gedurende de hele schoolloopbaan.  
 
Faciliteiten en begeleiding bij dyscalculie  
Leerlingen met een dyscalculieverklaring hebben recht op één of meer compenserende faciliteiten. Dit zijn:  

  • De leerling gebruikt altijd kladpapier (overzicht). 
  • De leerling laten werken met een stapsgewijze aanpak (wat weet ik al, wat wil ik weten, hoe reken ik?). Geef in gevallen waar nodig de wenselijkheid van strategieverandering aan. 
  • De leerling laten werken met de formulekaart. 
  • De leerling krijgt extra tijd. 
  • De leerling krijgt extra mondelinge uitleg. 
  • De leerling mag alles met een rekenmachine maken. 
  • De leerling krijgt eigen verantwoordelijkheid in de keuze van rekenstrategie. Leerling houdt hier aan vast. 

04. Wettelijke aansprakelijkheid

De school kan niet aansprakelijk worden gesteld voor beschadiging aan of ontvreemding van eigendommen van leerlingen zoals schade aan kleding, fietsen, tassen e.d. Wij geven u in overweging om voor eigendommen van uw kind zoals een bril, een horloge of een mobiele telefoon een eigendommenverzekering af te sluiten die schade, verlies of diefstal dekt. 

Schade die door een leerling aan gebouw of meubilair wordt toegebracht, wordt op de ouders-verzorgers van betreffende leerling verhaald. 

05. Belangrijke instanties

De Leerplichtambtenaar 
Leerrecht.nl
T. 010 - 248 4040
info@leerrecht.nl
 

De Inspectie van het Onderwijs 
www.onderwijsinspectie.nl
T. 0800 - 8051 

De Schoolarts 
Van Hogendorplaan 501 
3135 BP Vlaardingen 
T 010 - 248 80 63 

05. Centrum voor Jeugd & Gezin (CJG)

Aan de school is een jeugdverpleegkundige van het Centrum voor Jeugd en Gezin Vlaardingen verbonden. De jeugdverpleegkundige organiseert iedere maand een inloopspreekuur. Daarnaast ziet hij/zij uw kind een aantal keer in klas 1 en in het jaar voor eindexamen op school. Bijvoorbeeld tijdens een gesprek of bij het afnemen van een (digitale) vragenlijst in de klas. 
 

Klas 1 

In het eerste schooljaar heeft uw kind met de jeugdverpleegkundige een gesprek op school. Samen praten zij over hoe het met uw kind gaat. Tijdens dit gesprek kan uw kind vragen stellen over zijn/haar gezondheid en ontwikkeling. Voordat het gesprek plaatsvindt komt de jeugdverpleegkundige in de klas langs om twee vragenlijsten in te laten vullen. De antwoorden worden in het gesprek gebruikt. Ook vraagt hij/zij aan de mentor hoe het met uw kind gaat. De gesprekken en vragenlijsten worden altijd vertrouwelijk behandeld.

Jaar voor het eindexamen 

In het jaar voordat uw kind (mavo en vmbo) examen doet vullen zij een digitale gezondheidsvragenlijst in.  De vragenlijst bestaat uit vragen over de gezondheid en leefstijl. Na het invullen krijgen ze een persoonlijk gezondheidsprofiel te zien met de resultaten van de vragenlijst en handige tips. Aan de hand van de resultaten of als zij het zelf willen, nodigt de jeugdverpleegkundige hen uit voor een gesprek. De gesprekken en digitale gezondheidsvragenlijst worden altijd vertrouwelijk behandeld. 
 

Zorg- en Adviesteam  

De jeugdverpleegkundige neemt sporadisch deel aan de overleggen van het Zorg- en Adviesteam (ZAT) op school. Daar wordt de ontwikkeling besproken van leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben. Het kan zijn dat uw kind extra wordt uitgenodigd. Het is ook mogelijk dat uw kind zelf een gesprek bij de jeugdverpleegkundige aanvraagt en/of langs gaat tijdens het inloopspreekuur. 
 

Alles onder één dak! 

Het CJG bij u in de buurt is dé plek waar ouders/verzorgers, kinderen, jongeren en professionals terecht kunnen met vragen over gezondheid, opvoeden, opgroeien en verzorging. Als u het nodig vindt, biedt het CJG u en uw kind (van -9 maanden tot 19 jaar) ook advies en ondersteuning. 

Er werken jeugdartsen, jeugdverpleegkundigen en pedagogen , om samen met u gezond en veilig opvoeden en opgroeien van uw kind mogelijk te maken. 

Contact 

Het CJG Vlaardingen is elke werkdag tussen 8.30 uur -1 7.00 uur te bereiken op de Burgemeester van Lierplein 5, 3134 ZB te Vlaardingen. 
T. 010-4608190. 

05. Centrum voor Jeugd & Gezin (CJG)

Aan de school is een jeugdverpleegkundige van het Centrum voor Jeugd en Gezin Vlaardingen verbonden. De jeugdverpleegkundige organiseert iedere maand een inloopspreekuur. Daarnaast ziet hij/zij uw kind een aantal keer in klas 1 en in het jaar voor eindexamen op school. Bijvoorbeeld tijdens een gesprek of bij het afnemen van een (digitale) vragenlijst in de klas. 
 

Klas 1 

In het eerste schooljaar heeft uw kind met de jeugdverpleegkundige een gesprek op school. Samen praten zij over hoe het met uw kind gaat. Tijdens dit gesprek kan uw kind vragen stellen over zijn/haar gezondheid en ontwikkeling. Voordat het gesprek plaatsvindt komt de jeugdverpleegkundige in de klas langs om twee vragenlijsten in te laten vullen. De antwoorden worden in het gesprek gebruikt. Ook vraagt hij/zij aan de mentor hoe het met uw kind gaat. De gesprekken en vragenlijsten worden altijd vertrouwelijk behandeld.

Jaar voor het eindexamen 

In het jaar voordat uw kind (mavo en vmbo) examen doet vullen zij een digitale gezondheidsvragenlijst in.  De vragenlijst bestaat uit vragen over de gezondheid en leefstijl. Na het invullen krijgen ze een persoonlijk gezondheidsprofiel te zien met de resultaten van de vragenlijst en handige tips. Aan de hand van de resultaten of als zij het zelf willen, nodigt de jeugdverpleegkundige hen uit voor een gesprek. De gesprekken en digitale gezondheidsvragenlijst worden altijd vertrouwelijk behandeld. 
 

Zorg- en Adviesteam  

De jeugdverpleegkundige neemt sporadisch deel aan de overleggen van het Zorg- en Adviesteam (ZAT) op school. Daar wordt de ontwikkeling besproken van leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben. Het kan zijn dat uw kind extra wordt uitgenodigd. Het is ook mogelijk dat uw kind zelf een gesprek bij de jeugdverpleegkundige aanvraagt en/of langs gaat tijdens het inloopspreekuur. 
 

Alles onder één dak! 

Het CJG bij u in de buurt is dé plek waar ouders/verzorgers, kinderen, jongeren en professionals terecht kunnen met vragen over gezondheid, opvoeden, opgroeien en verzorging. Als u het nodig vindt, biedt het CJG u en uw kind (van -9 maanden tot 19 jaar) ook advies en ondersteuning. 

Er werken jeugdartsen, jeugdverpleegkundigen en pedagogen , om samen met u gezond en veilig opvoeden en opgroeien van uw kind mogelijk te maken. 

Contact 

Het CJG Vlaardingen is elke werkdag tussen 8.30 uur -1 7.00 uur te bereiken op de Burgemeester van Lierplein 5, 3134 ZB te Vlaardingen. 
T. 010-4608190. 

05. Centrum voor Jeugd & Gezin (CJG)

Aan de school is een jeugdverpleegkundige van het Centrum voor Jeugd en Gezin Vlaardingen verbonden. De jeugdverpleegkundige organiseert iedere maand een inloopspreekuur. Daarnaast ziet hij/zij uw kind een aantal keer in klas 1 en in het jaar voor eindexamen op school. Bijvoorbeeld tijdens een gesprek of bij het afnemen van een (digitale) vragenlijst in de klas. 
 

Klas 1 

In het eerste schooljaar heeft uw kind met de jeugdverpleegkundige een gesprek op school. Samen praten zij over hoe het met uw kind gaat. Tijdens dit gesprek kan uw kind vragen stellen over zijn/haar gezondheid en ontwikkeling. Voordat het gesprek plaatsvindt komt de jeugdverpleegkundige in de klas langs om twee vragenlijsten in te laten vullen. De antwoorden worden in het gesprek gebruikt. Ook vraagt hij/zij aan de mentor hoe het met uw kind gaat. De gesprekken en vragenlijsten worden altijd vertrouwelijk behandeld.

Jaar voor het eindexamen 

In het jaar voordat uw kind (mavo en vmbo) examen doet vullen zij een digitale gezondheidsvragenlijst in.  De vragenlijst bestaat uit vragen over de gezondheid en leefstijl. Na het invullen krijgen ze een persoonlijk gezondheidsprofiel te zien met de resultaten van de vragenlijst en handige tips. Aan de hand van de resultaten of als zij het zelf willen, nodigt de jeugdverpleegkundige hen uit voor een gesprek. De gesprekken en digitale gezondheidsvragenlijst worden altijd vertrouwelijk behandeld. 
 

Zorg- en Adviesteam  

De jeugdverpleegkundige neemt sporadisch deel aan de overleggen van het Zorg- en Adviesteam (ZAT) op school. Daar wordt de ontwikkeling besproken van leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben. Het kan zijn dat uw kind extra wordt uitgenodigd. Het is ook mogelijk dat uw kind zelf een gesprek bij de jeugdverpleegkundige aanvraagt en/of langs gaat tijdens het inloopspreekuur. 
 

Alles onder één dak! 

Het CJG bij u in de buurt is dé plek waar ouders/verzorgers, kinderen, jongeren en professionals terecht kunnen met vragen over gezondheid, opvoeden, opgroeien en verzorging. Als u het nodig vindt, biedt het CJG u en uw kind (van -9 maanden tot 19 jaar) ook advies en ondersteuning. 

Er werken jeugdartsen, jeugdverpleegkundigen en pedagogen , om samen met u gezond en veilig opvoeden en opgroeien van uw kind mogelijk te maken. 

Contact 

Het CJG Vlaardingen is elke werkdag tussen 8.30 uur -1 7.00 uur te bereiken op de Burgemeester van Lierplein 5, 3134 ZB te Vlaardingen. 
T. 010-4608190. 

05. Centrum voor Jeugd & Gezin (CJG)

Aan de school is een jeugdverpleegkundige van het Centrum voor Jeugd en Gezin Vlaardingen verbonden. De jeugdverpleegkundige organiseert iedere maand een inloopspreekuur. Daarnaast ziet hij/zij uw kind een aantal keer in klas 2 en in het jaar van het eindexamen op school. Bijvoorbeeld tijdens een gesprek of bij het afnemen van een (digitale) vragenlijst in de klas.  

Klas 2 
In het tweede schooljaar heeft uw kind met de jeugdverpleegkundige een gesprek op school. Samen praten zij over hoe het met uw kind gaat. Tijdens dit gesprek kan uw kind vragen stellen over zijn/haar gezondheid en ontwikkeling. Voordat het gesprek plaatsvindt komt de jeugdverpleegkundige in de klas langs om twee vragenlijsten in te laten vullen. De antwoorden worden in het gesprek gebruikt. Ook vraagt hij/zij aan de mentor hoe het met uw kind gaat. De gesprekken en vragenlijsten worden altijd vertrouwelijk behandeld. 

Jaar van het eindexamen  
In het jaar dat uw kind (mavo en vmbo) examen doet vult het  een digitale gezondheidsvragenlijst in.  De vragenlijst bestaat uit vragen over de gezondheid en leefstijl. Na het invullen krijgen ze een persoonlijk gezondheidsprofiel te zien met de resultaten van de vragenlijst en handige tips. Aan de hand van de resultaten of als zij het zelf willen, nodigt de jeugdverpleegkundige hen uit voor een gesprek. De gesprekken en digitale gezondheidsvragenlijst worden altijd vertrouwelijk behandeld.  
  

Zorgteam  
De jeugdverpleegkundige neemt sporadisch deel aan de overleggen van het Zorgteam op school. Daar wordt de ontwikkeling besproken van leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben. Het kan zijn dat uw kind extra wordt uitgenodigd. Het is ook mogelijk dat uw kind zelf een gesprek bij de jeugdverpleegkundige aanvraagt en/of langs gaat tijdens het inloopspreekuur.  

Alles onder één dak!  
Het CJG bij u in de buurt is dé plek waar ouders/verzorgers, kinderen, jongeren en professionals terecht kunnen met vragen over gezondheid, opvoeden, opgroeien en verzorging. Als u het nodig vindt, biedt het CJG u en uw kind (van -9 maanden tot 19 jaar) ook advies en ondersteuning.  

Er werken jeugdartsen, jeugdverpleegkundigen en pedagogen , om samen met u gezond en veilig opvoeden en opgroeien van uw kind mogelijk te maken.  

Contact  
Het CJG Vlaardingen is elke werkdag tussen 8.30 uur -1 7.00 uur te bereiken op de Burgemeester van Lierplein 5, 3134 ZB te Vlaardingen.  
T. 010-4608190.  

05. Contactgegevens

De Mavo Vos
Korhoenlaan 4
3136 ST  Vlaardingen


T. 010 850 35 70   E. info@demavovos.nl

Alle personeelsleden van De Mavo Vos beschikken over een e-mailadres, waarop zij o.a. voor ouders/verzorgers te bereiken zijn.
Daarnaast zijn zij tijdens schooltijden telefonisch te bereiken.

Directie 

mevrouw H.M. de Vlaam
devlaam@demavovos.nl

Afdelingsleiding 

mw. K. de Jong | Onderbouw 
dejong@demavovos.nl  
mw. B.A.P. van der Hout | Bovenbouw 
vanderhout@demavovos.nl  

LOB-coördinator 

dhr. V. van der Horst
vanderhorst@demavovos.nl

Ondersteuningscoördinator 

mw. R. Moek
moek@demavovos.nl

Counselors en vertrouwenspersoon

dhr. J. Verkade 
verkade@demavovos.nl
mw. L. Horn 
horn@demavovos.nl  
 

Docenten

Fatih Anul
Lisanne Horn
Samira El Haddouchi
Taner Ulusoy
Irene Baas
Tugba Anul
Sabah Yekhlef
Roselinde Kerkhof
Daphne Roos
Ralph Groen
Jaco Tettelaar
Naomi Jansen
Joeri Verkade
Diederik van Dalen
Vincent van der Horst
Marco Vroombout
Melissa de Wit
Rolien Moek
Maarten van der Drift
Tim de Bruin
Nasra Bakas Abdulrahman
Bianca van der Hout
Sylvia Blom
Kirsten de Jong
Lot Ribbens
Burak Coban
Julius Goossens
Vasuki Vallipuranathan
Gianni Garcia
Maudy Stroombergen
Olga Markovic

f.anul@demavovos.nl
horn@demavovos.nl
elhaddouchi@demavovos.nl
ulusoy@demavovos.nl
baas@demavovos.nl
anul@demavovos.nl
yekhlef@demavovos.nl
kerkhof@demavovos.nl
roos@demavovos.nl
groen@demavovos.nl
tettelaar@demavovos.nl
jansen@demavovos.nl
verkade@demavovos.nl
vandalen@demavovos.nl
vanderhorst@demavovos.nl
vroombout@demavovos.nl
dewit@demavovos.nl
moek@demavovos.nl
vanderdrift@demavovos.nl
debruin@demavovos.nl
bakas-abdoelrahman@demavovos.nl
vanderhout@demavovos.nl
s.blom@demavovos.nl
dejong@demavovos.nl
ribbens@demavovos.nl
coban@demavovos.nl
goossens@demavovos.nl
vvalli@demavovos.nl
garcia@demavovos.nl
stroombergen@hetlyceumvos.nl
markovic@demavovos.nl

 

Administratief personeel en OOP

Gerard Uiterschout
Bianca van der Velden
Sylvia de Ligt
Carien van der Burgt

uiterschout@demavovos.nl 
velden@demavovos.nl 
deligt@demavovos.nl 
vanderburgt@demavovos.nl

 

 

Pagina 7 van 13Eerste   Vorige   2  3  4  5  6  [7]  8  9  10  11  Volgende   Laatste